1.8kW zosilnovac

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Pátek Duben 20 09:34:25 CEST 2018

Ty kondenzátory tam jsou nutné. Když jsem stavěl svůj PA s 1K5 tranzistorem neměl jsem zrovna k dispozici vhodný kondenzátor a chtěl jsem to "jen měřit" na VNA. Usoudil jsem tedy že se bez kondenzátoru pro toto měření zatím obejdu. CHYBA - rozkmitalo se to na cca 1MHz a vzalo si to sebou 10W útlumech na výstupu :-(. Naštěstí ho to zlikvidovalo dřív jež jsem připojil VNA :-). Po připojení 500u/63V je to naprosto hodné.

V mé konstrukci jsou tam na oddělení RF 2 cívky a mezi nimi blokování. Ven mi nic podstatného neleze.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of balu
Sent: Friday, April 20, 2018 8:03 AM
To: HW-news
Subject: Re: 1.8kW zosilnovac

Ano, to je spravne. Preto tie elektrolyticke kondenzatory, tam je spolu 5mm^2. Na posledne 4 centimetre k doske som dal uz len 2.5 :)

Viac ako privodne draty ma zaujimaju blokovacie kondenzatory. Rf a dc cast je na diske oddelena len cievkou malej hodnoty a okolo je nasypanych par specialnych keramik. Ten kto navrhuje finalny stupen sa celkom zapoti, aby mu rf islo len z vystupneho konektora :)

Je to push pull, takze tranzistory su v puzdre fyzicky dva, ale neda sa to rozdelit a povazuje sa to za vzdy jeden gain blok, alebo velmi zjednodusene tranzistor.

b.