Rezonancny obvod

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 20 00:57:14 CEST 2018

Jojo.
Fakt je to těžko pochopitelné, ale je to tak. Krasoduchové asi usoudili,
že Irán možná zvládne vyrobit odstředivku, ale už nedokáže vyrobit
frekvenční měnič, nebo upravit firmware v nějakém stávajícím.
Přitom mnoho těch měničů vyšší frekvence zvládá, ale mají nastaveno
umělé omezení. Pokud jste z bezpečných zemí, zdůvodníte to a podepíšete
spoustu papírů, tak vám případně to omezení vypnou.

Mám třeba několik měničů Emerson. Nejstarší jedou do 1000 Hz, tehdy
ještě nebyly tak rychlé IGBT. Novější jedou do do 1500 Hz. No a nové
moderní pak do 500 Hz.

Nikdy jsem takovou odstředivku neviděl. Ale soudím, že tak nějak z principu
to bude neproměnná zátěž, takže pro pohon bude stačit nejjednodušší
skalární řízení.
A takový měnič se dá postavit i ve zcela amatérských podmínkách.

PL