1.8kW zosilnovac

balu balu na k-net.fr
Čtvrtek Duben 19 22:49:17 CEST 2018

pre zaujimavost, ako pokrocila technologia vysokofrekvencnych MOSFET
tranzistorov... Z jedneho tranzistora sa vytlacit 1.8kW a znesie plne
neprisposobenie pri lubovolnej faze (PSV takmer nekonecno), frekvencne
1-400MHz. A stoji ca. 250 Eur... Neuveritelne...

Ideme nahradit niekolko starych jedno-elektronkovych zosilnovacov
vela-tranzistorovymi, parametre zosilnovaca su 100MHz a 400kW, pulzy so
striedou ca. 5 percent.
Tranzistory maju trochu ine charakteristiky ako elektronky, takze sa s
tym musim naucit pracovat z pohladu riadiacich sluciek, saturacie atd.
Objednal som si preto "vyvojovy kit" co je v principe doska so
spominanym tranzistorom. Chvilu trvalo kym som nasiel dostatocne
mnozstvo kondenzatorov a dostatocne vykonnu pajkovacku aby som vyhrial
ten rozvodny drat, ale uz veselo pulzuje. Napajacie napatie 65V, vydrzi
to uplne vsetko vratane tvrdeho skratu na vystupe...

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/amplifier/

Typicke rozhlasove a televizne vysielace sa teraz daju postavit s jednym
az piatimi tranzistormi.

b.