Full bridge LLC resonant ZVS bylo Indukcní ohrev (taveni)?

ludek.drtil na seznam.cz ludek.drtil na seznam.cz
Úterý Duben 17 10:52:25 CEST 2018

Po precteni kde ceho okolo indukcniho ohrevu jsem skoncil u Full Bridge Resonant Inverter LLC s ZVS jako asi nejvhodnejsi topologii pro inkukcni kelimkovou pec.
Proc plny most,umoznuje ridit vystuponi vykon posunem faze

Teoreticky rozbor jsem nasel zde
http://www.ijera.com/papers/Vol3_issue1/J31066073.pdf

Nicmene, par veci mi vrta hlavou.

1 Na strane 70 je odvozen vzorec pro vypocet proudu Io coz je proud pres vodou chlazenou civku ohrivajici kelimek.

Io=(Ls/L)*I* cos fi
Ls= indukce seriove civky
L = n^2*Lcoil tedy prevodni pomer trafa na druhou krat indukce vystupni civky
Is je proud pres civku Ls

Autori na strane 71 v simulaci pouziili hodnoty
Ls=5nH
Lcoil 1,6uH
n = 0,5

Pokud budu predpokladat, cos fi=1 a zvolim Is 1A
vychazi mi Io=10mA coz mi prijde jako nesmysl.
Proc se na to ptam?
Pokud to sprvne chapu tak na rezonancni frekvenci ovlivnuje vykon Ztotal a jelikoz Cp, Re, i Lcoil jsou dany konstrukci tak by Ls mela byt to co se pouzije pro prizpusobeni vykonu, prikonu,ktery je k dospozici, tedy to co zajisti, aby to udrzel jistic na kterem to visi.
Co mi nedochazi nebo je blbe?

V zapojeni je Cb, tedy kondenzator, ktery blokuje DC v primaru transformator v simulaci 15uF.
To je C pres ktery prochazi plny proud spinany mustkem. Priznam se, ze krome drahych oblud z PP nebo slidy a stribra, ktere se pouzivaji jako rezonacni na Cp si moc neumim predstvit co pouzit pro proud 20-25A pri frekvencich cca 50 az 150 kHz?

Dekuji