Re: Čínská pájecí stanic pro Hakko hroty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 9 17:46:33 CEST 2018

Prolítnul jsem trochu schémata těch páječek a překvapilo mě, že pro
měření termočlánku používají operačním zesilovačem zvednuté napětí,
které pak měří A/D převodníkem v procesoru.
Proč se nepoužijí k tomu určené obvody (třeba od Maxima nebo AD),
které jsou na to dělané a měří to na nějakých 14 bitů?
Všude se myslím používají K-termočlánky, takže kvůli univerzálnosti
to zřejmě nebude. Ty specializované obvody taky umí one-shot měření
(což je tady třeba, když se musí měřit jen při chvilkovém vypnutí topení).
Nebo to je jenom kvůli ceně?

Jinak mi přijde legrační si koupit hoch-nóbl páječku kvůli přesnosti
a stabilitě, a pak tam neudělat kompenzaci studeného konce termočlánku,
takže teplota hrotu bude klidně lítat o 10 stupňů nebo i víc.  ;-)

PL