Re: Čínská pájecí stanic pro Hakko hroty

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Duben 6 10:47:45 CEST 2018

Tak můžu poreferovat. Přišla mi STM 2.1S a níže zmíněná ručka.
Samozřejmě ručka (stavebnice) není kompatibilní se základem... takže
jsem ji musel trochu upravit (uvnitř přeškrábat některé spoje, některé
naopak přidat a přidat termistor - tedy zatím pevný rezistor 10k než
příležitostně seženu 10k NTC termistor). Kontakty uvnitř ručky, které
přiléhají na hrot se mi zdají dost tvrdé a málo pružné (napružím je,
ale po zasunutí a vysunutí hrotu jsou na svém původním místě jako před
napružením a při výměně hrotu za jiný tip se mi stalo, že spoj
blbnul). Asi je časem vyměním za jiné až na něco vhodného narazím (ty
co se k tomu dávají na to podle mě nejsou ani určený - universály z
konektoru - a pruží úplně jinde než by tady bylo potřeba...). Mám k
tomu připojen 19V zdroj (4.5A) z notebooku (24V by byl asi lepší, ale
hledal jsem a nemám - chtěl jsem to hlavně vyzkoušet takže jsem
objednal jenom to opravdu nejnutnější). Hrál jsem si s tím jenom
chvilku (tedy před tím jsem několik hodin dával dohromady tu ručku,
několikrát zase rozebíral, hledal zapojení a snažil se neúspěšně najít
co jsem to vůbec objednal...). Ohřev je rychlý a i hodně tenký hrot
dokáže celkem v pohodě prohřát "zvonkový drát" docela ve velkém
rozsahu od hrotu. Práce s tím se mi zdá taková preciznější, přesnější
a i kalafuna se tak nepřepaluje (přes to, že mám nastaveno 300C) a
vydrží na hrotu déle než se vypaří takže se dá v pohodě přenést na
pájené místo než z běžnou mikropájkou (kde mám nastaveno 270C a dost
často je to moc a zároveň zase málo...), která má topně těleso na
pevno a mění se jenom hroty. Horký hrot se dá vyměnit i "bez rukavic",
protože v místě uchopení není tak horký, že bych se o něj spálil.
Měřil jsem délku hrotu (od konce rukojeti na konec hrotu) a je to cca
7cm což je úplně stejné jako má současná ručka u současné stanice
takže mi to tak dlouhé nepřipadá (jak tu zaznělo). Zatím na takový
první pohled spokojenost. Akorát se mi zdá, že cín na hrotu (konkrétně
B2) trochu vzlíná nicméně zatím jsem skoro nic praktického nepájel
jenom jsem zkoušel jak bude na hrotu držet a je možné, že se ta zásoba
bude při pájení sama dávkovat - no, teorie :-). Ale třeba je to jenom
špatně očištěným hrotem.