Re: DVB-T2 set-top box a starý televizor.

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Duben 1 17:01:54 CEST 2018

> Kdyz si koupim ten set top box, tak to se pripojuje k televizi pres antenni vstup nebo pres nejaky jiny konektor ?

SCART, HDMI.

Settopboxy s modulatorom (t.j. take, ktore by bolo mozne pripojit na
antenny vstup televizora) su raritou.

Netreba sa nechat oklamat tym, ak sa na settopboxe nachadza antenny "samec"
aj "samica" - v drvivej vacsine pripadov je to len feedthrough, t.j. sa
tam dekodovany signal nenachadza.

Typicky personal v obchodoch s elektronikou odpovede na tieto otazky
netusi, ba dokonca ani nebudu rozumiet, co sa pytate. Niekedy su tie
odpovede napisane na krabici, ale nie vzdy. Pre pobavenie sa doporucujem
spytat, ci je USB konektor (ktory je na vacsine STB pritomny) len na
update firmware alebo STB vie z neho aj prehravat media, prip. ci cez neho
vie aj nahravat.

> To ma vlastni dalkove ovladani a televize je jen zobrazovac ?

Ano; je to otrava.

Teoreticky by sa televizor dal nastavit raz a navzdy na externy vstup a
potom pouzivat len ovladac STB (ak teda nevadi trvalo "zapnute" TV, alebo
ak sa vypina inak - ja napriklad vypinam vsetko na predlzovacke); ale z
mne nepochopitelnych dovodov je pomerne typickou vlastnostou STB (a to
nielen DVB-T ale aj trebars kablovych) velmi obmedzeny rozsah regulacie
hlasitosti zvuku, kvoli comu je ta ovladacka TV nezahoditelna... ano, da
sa este naprogramovat nejaky dost dobry univerzal (ktory zvladne pripadne
rozne "nizkourovnove" protokoly TV a STB)...

Znova, doporucujem kupit tam, kde sa da po vyskusani bez reci vratit v
pripade, ze by nejaka vlastnost nevyhovovala.

wek