Re: OT: antivir/adblock na android, avast špeh

Cizek Milan Cizek.Milan na seznam.cz
Pátek Září 29 16:15:36 CEST 2017

Používám AdAway, luxusní záležitost díky které o reklamách vůbec nevím.

Pracuje na principu blokace přes hosts, takže vyžaduje root.

Popravdě bez rootu stejně nemá člověk nikdy pořádnou kontrolu nad svým
přístrojem, jsem prostě hračička, který ten root fakt využije. Pro mě je to
standard, bez kterého si nedovedu život představit. Svůj přístroj chci
využívat a ne se omezovat. :)

Milan

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 29. 9. 2017 14:55:21
Předmět: OT: antivir/adblock na android, avast špeh
"Dobrý den,

mám pár týdnů nový telefon s android 6 (dosud jsem měl windows phone) a
nevím, jaký antivir a blokovač reklam nainstalovat.

Ono vůbec mám psychický problém s tím, něco do toho androidu instalovat a
sebemenší blbost mi trvá věčnost, než vyberu tu, která nějak funguje a
zároveň nevyžaduje v právech věci, které k požadované funkci nepotřebuje.
Docela mě překvapil Microsoft.

Když se podívám na práva, které chce Avast, tak se mi otevírají oči až na
druhou stranu hlavy. Mikrofon, kamera, telefon, smsky....
Pánové Avasti, dokážete mi logicky zdůvodnit každou položku v oprávněních,
kterou vyžadujete? A týká se to všech aplikací avast pro android.

No jenže jiné antiviry na tom jsou docela obdobně (teď je tu navíc čerstvě
skandál s jedním AV, že prodával sesbírané údaje).

Co používáte za antivir, čím blokujete reklamy? Třeba aby se v aplikaci
youtube taky neukazovaly? Dřív to šlo blokovat v dnsku, ale teď už to nejde.

Děkuji, JL.