Rust na Cortex-M

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Září 27 15:24:47 CEST 2017

Hele, chce si to vyzkoušet. Ten rust vůbec není špatný. Napíšete nějakou
pitomost a překladač vám většinou napoví v čem spočívá a jak by šla
napravit. A jde dost do hloubky - chcete použít statickou strukturu a on
vám řekne, že pro sdílení ve vícevláknové aplikaci potřebujete data
synchronizovat. Tak tam fláknete řádek s prázdnou implementací Sync,
protože víte, že vám to v C-čku takhle chodí a chodí to pak i v tom
rustu. Ale ten řádek pořád bude připomínat, že je tam potenciální
problém. Ale jsem teprve na začátku, chtěl bych se něco nového naučit,
možná "počítačová věda" není pro mne.
Loni jsem absolvoval tak nějak bokem (ne do detailů) pár semestrů
teoretické fyziky a to mne utvrdilo v tom, že znalost teorie mění úhel
pohledu na problém a nikdy není na škodu. Problém je v tom, že
matematické základy pro tu "počítačovou vědu" mi připomínají autorskou
dvojici Zahradník-Motl a přes to se nedokážu přenést. Páni vědci
připomínají tajnou sektu, schopnou utlouct klávesnicí každého, kdo by
chtěl šířit jejich tajemství mezi obecný lid. Druhá možnost ovšem je, že
žádná "počítačová věda" neexistuje a že si z nás ti chlapi mumláním
nesrozumitelných zaklínadel prostě dělají srandu.

Mrazík