[OT] Lapp newsletter

Středa Září 27 08:16:58 CEST 2017

Dne 27. září 2017 1:32 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napsal(a):
> Na druhou stranu, s DC sítí již nebude potřeba velký, drahý a poruchový elyt
> na vyrovnání 100 Hz, takže ta D třeba u zdrojů s IGBT potřeba nebude. Při
> obráceném zapojení prostě nebudou fungovat a to je vše. Zmizí také starosti
> se 100 Hz v NF obvodech, zmizí PFC, ... ve skutečnosti je těch problémových
> detailů AC napájené elektroniky celkem dost.

S DC sítí budou potřeba jiné věci, určitě nějaký vstupní filtr (tím
větší, čím větší bude výkon zdroje), velký, drahý a poruchový elyt je
snad potřeba i u DC/DC měniče a to jak na vstupu, tak na výstupu.

Místo 100Hz rušení tu bude celé spektrum, to mi nepřijde jako výhra.
Snad pořád platí, že HiFi audio je nejlepší napájet klasickým zdrojem
s trafem a lineárním stabilizátorem, ne?

> Co bude/nebude za 1000 let si ale rozhodně netroufám předpovídat. Neměli
> jsme se náhodou dnes, podle asi 100 let staré předpovědi ve městech brodit v
> koňských výkalech dosahujících do výše kolen?

Za 1000 je podle mě pravděpodobnější, že lidi budou žít v jeskyních a
chatrčích, protože po globální jaderné válce tu nic moc nezbyde :-(

P.K.