Elektronicke autorizace zarizeni - algoritmy

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Září 26 23:28:16 CEST 2017

Karel M píše v Út 26. 09. 2017 v 14:20 +0200:
> Díky za podněty, musím si to podrobně prostudovat. Veškeré výpočty
> musí probíhat na osmibitu, takže nic náročného to nesmí být.

Celkem rozumnou vypocetni narocnost vhodnou i na 8mi bit ma TEA a jeji
naslednici.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiny_Encryption_Algorithm

PS. V satelitech v dobe analogu se pouzival u VideoCryptu DES a jeho
implementace byla na PICech ale take i na I51. Tam to pouzivalo bitove
operace a sezralo to dost prostredku. U tech PICu byl casto i
"dvouproceorovy" system. Jeden PIC komunikoval se satelitem a druhy
pocital DES. Ta I51 v tom byla jednu dobu nejrychlejsi I51 osmibit co
jsem mel doma. Tusim ze to bylo 4taktove jadro na 40 MHz. (Dneska
pouzivam I51 procesor s 1taktovym jadrem na 100MHz, tedy alespon pokud
bezi z vnitrni casti Flash co je zrcadlena v dedikovane RAM). Ta TEA je
rozhodne min nenazrana.

Radek (benedikt2hw.cz]