Elektronicke autorizace zarizeni - algoritmy

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Září 26 08:48:23 CEST 2017

Ake su moznosti MCU?

Zvladne implementaciu napr. PGP?
Kazde zariadenie ma svoje seriove cislo. Tym sa da osetrit, ze na jednu ustrednu nepripojite
zariadenia s rovnakym seriovym cislom. (to si ustrazi ustredna).
Seriove cisla - zvolite vhodny format (napr. verzia, vyrobca, sn) , podpisete (zahashujete) cislo privatnym klucom.
Tento ostava u vas na firme. Verejny kluc ma ustredna, ktora overi ze seriove cislo je platne
(zabranite tym vytvaraniu neplatnych ser. cisiel) Aj ked sa attaker dostane k verejnemu klucu
nepomoze mu to , len overi ze cislo je platne. A teraz k tej zlozitejsej casti.
Ak date do zariadenia privatny kluc, stane sa, ze ak attaker hackne firmware, ma kluc do vsetkych zariadeni.
Takze je potrebne zvolit v kazdom zariadeni kluc iny. Ten vygenerujete tak, ze zo serioveho cisla
privatnym klucom vygenerujete hash ktorym budete kryptovat vyzvy z ustredne v zariadeni pri autentikacii.
V ustredni budete mat tento kluc tiez, pomocou ktoreho si vypocita hash v zariadeni. Tu je problem ten,
ze ak sa attaker dostane k tomuto klucu bude si moct vyrabat vlastne hashe. Kryptovaniie samotnej vyzvy-
xor by som dal az ako posledne riesenie pretoze sa da zlomit s obycajnou kalkulackou. Pouzil by som DES alebo nieco lepsie.
Samozrejme symetricka sifra je nezmysel sam o sebe ale keby ste chceli pouzit privatny kluc, musel by byt
pre kazde zariadenie unikatny a  k nemu odpovedajuci verejny kluc v ustredni - co pre vas nie je riesenie.
Ku dlzke samotneho hashu - cim dlhsi tym vacsia casova narocnost, 1024-4096 bitov (dnes standard) je
pre vas ucel uz riadny overkill ale date tam 128 bitov a zlomia vam to.

j.