Emergency BIOS flash pro Acer Aspire E15-575G

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Září 19 18:57:13 CEST 2017

Zdravím,
  my nemáme jistotu, že to způsobil rentgen. Ale je to pracovní hypotéza.
  Krátce před check-inem se holka ještě dívala na detaily letu, pak to vypla,
zavazadlo měla stále u sebe, takže ví, že s tím nikdo nebouchal ani nedělal
nic jiného ošklivého, ale po příjezdu domů v Praze mrtvo. No tak mne napadl
ten rentgen. Vzpomínám si na podobný případ z doby před tak 20 lety - tehdy
jsem měl s sebou programovatelnou kalkulačku SHARP, ta prošla rentgenem
v kufru, a po zapnutí po skončení letu udělala studený start a o vše jsem
přišel (normálně držela vše ve statické RAM, ale kontrolovala při zapnutí
checksum a pokud neseděl, tak se proprala). Ten rentgen tedy přepsal statickou
RAM, na což podle mne už trocha energie potřeba je. Flash přepsat nemohl,
protože tam žádná nebyla - firmware kalkulačky byl v normální maskové ROM.
  Zdraví Pavel