Emergency BIOS flash pro Acer Aspire E15-575G

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Září 18 21:24:06 CEST 2017

Zdravím,
  dcera se mi dnes vrátila z UK. Zdá se, že jí zrentgenovali notebook tak
dobře, že není schopen bootnout. Power switch vůbec nic nedělá, nabíjecí
LED svítí, baterie je OK. Obávám se, že smazali BIOS Flash.
  Našel jsem na netu trik s držením Esc+Fn při zapojení adaptéru. Prý se
má rozblikat Power LED. Skutečně, to funguje! Takže nějaká bazální
inteligence tam možná ještě je. Ovšem další kroky říkají něco o downloadu
BIOSu z Aceru, vytvoření USB flashky s FATem, nahrání BIOSu + utility
flashit.exe do ní a strčení této do kompu (a teprve pak stiskání Fn + Esc
a zapínání).
  Jenže pro tento model jsem našel jen BIOS určený pro update z widlí a
o utilitě flashit.exe jen vím, že má existovat.
  1) Nevíte, zda lze z toho widlího biosu vykuchat ten binár ? Má to mít
příponu .FD, to moje má samozřejmě .EXE a je to 50 MB velké. Nebo nevíte,
kde sehnat čistě binární image pro klasické flashování pro tento model ?
  2) Nevíte, kde roste ten flashit.exe ? Je alespoň universální pro různé
modely, nebo musím také shánět speciál pro tento model ?
  Zdraví Pavel