Zblbnulo teplotní čidlo

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Čtvrtek Říjen 26 09:30:25 CEST 2017

Měřím v bazénu teplotu, teď po sezóně spíš ze zvědavosti. Ale zbláznilo se
čidlo DS18B20. Teplota začala postupně klesat zhruba 0,5°C za den, což by i
sedělo, jak se ochlazoval vzduch. Jenže ono se to nezastavilo na nějaké
normální hodnotě okolo 9°C, ale dnes jsem se slavnostně dostal na 0,0°C.
Zkusil jsem restart arduina, do kterého je čidlo připojené, ale nic se
nezměnilo. Nemůžu vyloučit, že se k čidlu nedostala voda, i když jsem ho
snažil maximálně izolovat. Žádné lepší vysvětlení mě nenapadá, ale na druhou
stranu je zvláštní, že to tak rovnoměrně padá a pořád funguje, u zkratu bych
čekal, že prostě přestane fungovat.
Čidlo je na 20m UTP kabelu, arduino je NodeMCU, vše z Aliexpressu, zhruba 2
měsíce to fungovalo naprosto normálně.
Netušíte, co by to mohlo být?

T.K.