OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Pondělí Říjen 9 12:43:36 CEST 2017

NAT se Vám při komunikaci z vnějšku dovnitř zachová jako firewall,
protože neví kam ten packet poslat. To, že na Firewall máte explicitně
zakázánu komunikaci z vnějšku na zařízení je podstatná věc taky. Nicméně
jsou zařízení, které nepočítaly nikdy s tím, že budou z venčí
oslovovány. Stejně tak obecné historické Firewall Vám již nebude stačit
na ty všechny IOT zařízení. Ty nezvládnou tak velký provoz, následně
bude firewall také muset být na jiné vrstvě, atp. .
Zabránit lednici, aby zevnitř něco poslal ven také nemusí být tak
jednoduché pokud budete něco chtít, aby hlásila a něco NE. Dnešní
technologie Firewallu prostě nestačí a možná proto bude i jiný pojem a
můžeme se zase hádat. Třeba se to bude jmenovat barricade. NAT dnes
nestačí, firewall pokulhává, ... .
Jirka