OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Pondělí Říjen 9 12:09:14 CEST 2017

síťařinu nedělám ale, to že je NAT není FIREWALL je tvrzeno hodně často a vytrvale a dá se najít i proč (dokonce i v čestině).
Maškaráda je druh NATu. NAT existoval dříve než masquerade - jestli si to ještě správně pamatuji dělá source i destination
překlady. Učil jsem se to před, hmm ... 17 lety a už v té době nebyl NAT považován za firewall. Pochybuji, že se to od té
doby změnilo, to by musela přijít jiná technologie :-)

Mimochodem, to chcete říci, že když je více počítačů za NATem na různých síťových rozhraních, tak jsou chráněni i mezi
sebou prostým NATem? To je hloupost, že ano, to by se musel dělat NAT pro každě síťově rozhraní.

Firewall na routeru umožňuje ochranu i mezi zařízeními na jiném síťovém rozhraní routeru (ne jen příchozí z WLAN). NAT ne.
Firewall umožnuje analýzu paketů. NAT ne. A tak dále.

NAT je technická znouzecnost. Firewall je technický prostředek vytvořený k danému účelu.

NAT sice odstiňuje vnitřní síť od vnější, ale rozhodně se nedá považovat za firewall a rozhodně ho nenahrazuje.
To, že na určité, velmi omezené skupině případů se NAT jeví (ne chová) jako firewall, neznamená, že je to firewall je,
nebo ho nahrazuje.