OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Říjen 8 23:00:38 CEST 2017

On Sun, 8 Oct 2017, Šerých Jakub wrote:

> [...]
> zabrání z venku iniciovat spojení s privátní adresou, ale to je ochrana
> naprosto nulová, ba naopak zcela záporná, protože jak je vidět, i lidi
> technicky zaměřené a svým způsobem IP znalé lidi pěkně uchlácholí.
> Útočník si jen mne ruce a přemýšlí, co by vám domů připravil, aby si
> nechráněnou sítí otevíral cesty kam potřebuje přímo od vás. A že se mu
> to dařilo už před mnoha lety, kdy o nějakém IoT nebyla nikde ani zmínka
> je vidět například z velmi populární aplikace Skype (a jistě bylo a je i
> mnoho dalších takových fajnovostí). IoT na IPv4 je pro tyhle věci

Utoku pres aplikace nezabrani ani firewall na routeru, ten taky nic
nevyresi. Trochu tomu muze zabranit firewall na PC ale to je uplne
stejne i na IPv4 .

> Ne konkrétně u SIPu je nutno zadat přímo adresu zařízení, proto jsem
> slovo "zaškrtávátko" dal do uvozovek.

To ale znamena ze by bylo nutne takove zarizeni konfigurovat pouze
staticky na IPV6 . U autokonfiguracnich metod to bude k nicemu.

> Ano, ale pokud chceme provozovat IoT na IPv4 (psalo se o "ledničce", což
> je v podobných diskusích typický představitel IoT) tak nic jiného než
> Cloud nebo po novu alespoň moderní Fog nezbývá.

Vzhledem k tomu bordelu pri prirazovani IPV6 adres zarizenim to nakonec
stejne dopadne i na IPV6 . Vyrobce proste zarizeni natvrdo nastavi na
autokonfiguraci a spojeni s jeho cloudem a vy si budete muset udelat
registraci u vyrobce a pouzivat jeho aplikaci pro pristup k zakoupenemu
zarizeni. Ze vam od toho IPV6 nejak odpomuze je iluze.