OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Sobota Říjen 7 08:39:27 CEST 2017

Zdravím,

představa, že ipv6 zahodíme a nasadíme něco jiného je ilozuroní -
všechny OS a další prvky již mají vyzkoušenou ověřenou implementaci,
ipv6 je nasazen na třetině internetu. V tento okamžik prostě není reálné
začít vymýšlet jakýkoliv jiný protokol. Jeho plnou implementaci a
produkční nasazení není možné stihnout dříve jak za cca 10 let.  I  v
tak dynamickém odvětví jako je IT. Současná závislost veškerého světa na
přenosovém protokolu je vysoká a jedou po ní i kritické infrastruktury
a ipv6 je na vzestupu - na páteři významně, na last mile slušně.  Zkuste
se podívat jaké je spektrum těch, kteří pro ipv6 nic nedělají - většinou
menší firmy (a to proto proč bysme se to učili, vždyt to nepotřebujem)

Velké firmy, které mají  sílu případně něco měnit, poměrně pokorně
implementují ipv6 a nasazují u zákazníků. Protože jich se ten problém s
nedostatkem ipv4 adres dotýká hodně.

Takže pokud chcete něco změnit, snažte se co nejdříve ipv6 nasadit aby
se plně projevili jeho nedostatky a mohlo se pracovat na změnách  - a to
buď směrem úpravy specifikace ipv6 a nebo cestou nového protokolu.

Petr