OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Říjen 2 14:40:15 CEST 2017

On Mon, 2 Oct 2017, Šerých Jakub wrote:

> Jak všechno je jinak? Všechno je přesně tak, jak vždycky bylo a má být.
> Jinak a úplně blbě bylo pouze NATovací období Internetu.

Vsechno je naprd. DHCPv6 je zmrsenina - misto MAC adresy pouziva jakesi
DUID coz mi neni moc jasne proc je to lepsi nez MAC adresa, u vetsiny
PC chci dat jinou IP adresu kazdemu eth interface podle MAC.

Konfiguraci IP pro PC provadi router pomoci RA paketu kde pise Gateway
masku a mam pocit ze vlastni IP je tam nejak dobrovolna, ale ten RA paket
neobsahuje DNS, takze to si bud musi klient nastavit staticky nebo
jete jednou pres DHCPv6 .

Veci ktere dobre fungovaly na IPV4 se zahodily a misto to ho se to
vymyslelo jinak a blbe.