8086

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Listopad 30 18:07:50 CET 2017

Kdysi dávno jsem pro 8086 psal v assembleru dost věcí.
Jako nejlepší se mi osvědčily malé PC mainboardy s CPU 386SX.
Bývaly to malé desky, stačilo tomu napájení jen 5V (i když to má
samozřejmě celý PC napájecí konektor) a celá deska brala něco
pod 2W. Takových desek se musí dát sehnat ve šrotu nebo
po půdách a sklepích určitě ještě i teď dost.
Jako bonus tam máte na desce všechny PC periferie, můžete
k tomu připojit běžnou klávesnici a třeba do slotu i VGA.
No a hlavně je to v defaultním stavu 8086, ale až zvládnete reálný
16bit režim, tak můžete přejít do 32bit režimu a protect modu.

PL