OT: UEFI boot.

Martin Hanek martin na hanek.net
Čtvrtek Listopad 30 15:03:56 CET 2017

Takže problém je asi ve špatné implementaci EFI v tom daném PC:
https://wiki.debian.org/GrubEFIReinstall#Problem1:_Weak_EFI_implementation_only_recognizes_the_fallback_bootloader

Po instalaci Debianu je na UEFI FAT32 oddílu pouze tento soubor:
/EFI/debian/grubx64.efi
Ten počítač evidentně adresář "debian" buď nezná nebo jej neprohledává.

Stačí:
A) Změnit /EFI/debian/grubx64.efi na /EFI/ubuntu/grubx64.efi a vše
funguje i po opětovném odpojení a připojení disku. Z toho plyne, že
počítač adresář "ubuntu" zná nebo prohledává. Funguje třeba i "fedora".

nebo obecné a asi lepší řešení

B) Změnit /EFI/debian/grubx64.efi na /EFI/boot/bootx64.efi a vše také
funguje. Jinak řečeno, bios když nenajde co by nabootoval (ať už v NVRAM
nebo ve známých adresářích), tak jako poslední možnost/záchrana je
/EFI/boot/bootx64.efi a ten spustí.
Sem si to dávají i Windowsy.

Martin Hanek