8086

Čtvrtek Listopad 30 13:40:51 CET 2017

Rozměrově bude nejlepší nějaké to 86Duino:

http://shop.dmp.com.tw/INT/products-517

Pokud chcete opravdové retro, tzn. mainboard od XT, tak to bude
problém. Je to velké, drahé a nemáte záruku, že to bude fungovat.
Podle mě takové věci prodávají lidi, co mají přístup ke zdroji
nějakého šrotu, ať už sběrné dvory nebo nějaké recyklační fabriky, kde
z toho těží barevné kovy. Pokud někdo prodává funkční a vyzkoušený
kus, cena tomu bude odpovídat, nebo to bude součástí celého počítače.

Trochu poslední dobou sleduju aukro, sekci "historické počítače" a čím
starší HW, tím je o něj větší zájem. Pokud to nejsou nějaké neznámé
desky. XT nebo 286, to je rozumná volba, kterou je velká šance
rozchodit a to i s VGA kartou (nepotřebujete nějaký obskurní monitor)
a s IDE řadičem (místo harddisku připojíte CF kartu).

P.K.