HELP: odkaz na obnovu dat z disku

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Středa Listopad 29 22:43:47 CET 2017

Este mi napadlo, ze GParted by mohol vediet odhadnut, aky velky bol
predtym ciastocne prepisany oddiel.

Taketo skusky robim nabootovanim SystemRescueCD na USB kluci, pri
odpojenych ostatnych diskoch. Na spominanom distre sa okrem GParted
nachadzaju dalsie rescue nastroje.

Dalsie info v texte:

On 11/29/2017 09:44 PM, sam.hw wrote:

> resilo se jeste jaky file system je na nem: dnes uz netusim. disky
> obycejne formatuji na EXT3, nebo novejsi na EXT4, NTFS urcite ne - nikam
> je nevozim, pouzivam je jenom doma, kde mam linuxy.
>
> v tomto pripade si to vsak nepamatuji, protoze tento disk byl zakoupen
> narychlo, kdyz zacal 'blnout' jiny, s kapacitou 1TB. jak zacal cukat s
> otackami a hlavicky zacaly podivne klapat, hned jsem kupoval novy (ale
> 3TB) a stahl puvodni disk na neho. jestli jsem ho formatoval, nebo
> zustal 'default', nevim. to bylo v breznu.

Preto som pisal, ze sa pri pokusoch o obnovu dat da vyuzit trik s
mkfs.ext* -n <device>, ktory v "dry run" mode oznami kam by pri danom
pocte sektorov ukladal zalozne bloky, a pokusit sa ich nasledne odtial
obnovit, pomocou man e2fsck -b.

> nad cim jsem se jeste zamyslel pri NAS, je protokol. drtiva vetsina
> reseni to pripojuje pres sambu. jelikoz nemam WIN, prijde mi to jako
> zbytecnost. dal bych radsi prednost NFS. samozrejmosti by (asi) melo i
> nastavit na routeru zakaz komunikace zvenci na NAS.

Filtrovat pristup na share sa da priamo v /etc/exports, len pozor na
medzeru pred zatvorkami. man 5 exports, sekcia EXAMPLE.

> /foo            2001:db8:9:e54::/64(rw) 192.0.2.0/24(rw)

LM