HELP: odkaz na obnovu dat z disku

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Listopad 29 21:44:13 CET 2017

Zdravim,

jj, tak jsem to myslel: na zacatku to bude RPI3 jako NAS a na nem dva
disky jako RAID-1.
a vubec neva, ze to nebude extremne rychle, stejne to je jenom na
obcasne odkladani souboru.

druha moznost je pripojit jenom jeden disk a druhy jenom obcas na
synchro obsahu.

kazde reseni ma svoje pro i proti.

resilo se jeste jaky file system je na nem: dnes uz netusim. disky
obycejne formatuji na EXT3, nebo novejsi na EXT4, NTFS urcite ne - nikam
je nevozim, pouzivam je jenom doma, kde mam linuxy.

v tomto pripade si to vsak nepamatuji, protoze tento disk byl zakoupen
narychlo, kdyz zacal 'blnout' jiny, s kapacitou 1TB. jak zacal cukat s
otackami a hlavicky zacaly podivne klapat, hned jsem kupoval novy (ale
3TB) a stahl puvodni disk na neho. jestli jsem ho formatoval, nebo
zustal 'default', nevim. to bylo v breznu.

nad cim jsem se jeste zamyslel pri NAS, je protokol. drtiva vetsina
reseni to pripojuje pres sambu. jelikoz nemam WIN, prijde mi to jako
zbytecnost. dal bych radsi prednost NFS. samozrejmosti by (asi) melo i
nastavit na routeru zakaz komunikace zvenci na NAS.

:)

   Sam