Re: Stabilizovaný zdroj - prosím o tip

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Listopad 28 18:01:37 CET 2017

Já také netvrdím, že je to neřešitelný problém. Jen těch problémů, co je
potřeba řešit je mnoho a pak už je to otázka priorit a preferencí zadavatele
vývoje.

Třeba v DDM mám zdroj, který by požadavek na hlučnost určitě splnil: Twintex
TP-1303. Větrák zapíná jen když třeba půl hodiny elektrolyzuju na plný
výkon. Jenže jinak je to krám. Např. se dá celkem snadno zničit zkratem.
Nějaké dítě ho zkratovalo a líbilo se mu, že to dělá jiskry. Po chvíli začal
dělat větší jiskry a na voltmetru se objevilo 56 V. A nové tranzistory 2x 12
USD z Digikey. Navíc se nastavené napětí nedozvím, dokud není zaplý výstup.
Rozhodně nedoporučuji.

Doma mám zas UNI-T UTP3720S. Ten větrá pořád a obzvlášť na doma je to
vopruz. A navíc nemá vypínání výstupu.

Ale oba výšeuvedené byly levné.

V drahém zdroji je dost možností vyřešit všechny problémy na které si člověk
vzpomene. Ale takový zdroj si obvykle hoví mezi osciloskopy, network
analyzery, spektráky a dalšími přístroji, které obvykle mají embended PC a
hučí pořád, takže v této kategorii bude mít hlučnost zas nízkou prioritu.
Navíc když je obestavěn dalšími přístroji, stejně moc prostoru pro pasivní
chlazení nezbývá.

Když už tu byla řeč o tepelných trubicích. Jak je to s jejich životností?
Párkrát jsem narazil na názory, které je řadí do kategorie "kurvítek", že
prý z nich celkem spolehlivě za nějaký čas unikne náplň. Je známo, co je na
tom pravdy?

PH