SSD disk

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Listopad 16 15:05:20 CET 2017

Mě  se na stejném PC upradem na NVME disk dost podstatně zrychlila práce s
velkými fotkami. Dělám velká tabla a zrychlení načítání a ukládání velikých
fotografií a následná komprese do jpg je  3-4 x rychlejší.
 A je rozdíl čekat 5 sec nebo 20, při jakékoliv úpravě, nebo retuši.  To
čekání je stále zoufalé, a furt to brzdí disk, ale je to mnohem
snesitelnější.
Tady je jedno, jak komu vychází testy, prostě postřeh z praxe. To samé
start woken. dnes nemá cenu používat nějaké sleep atd...
 Nakonec proč se NVME zavedlo a už běžně , když jak tvrdíte je rozdíl  mezi
klasickým sata řadičem tak malý?   Vzhledem k o něco málo větší ceně SSD
M.2 s NVME nemá hlavně  do nových strojů smysl uvažovat o
SSD SATA. Na každé současné desce již M.2 je.  U staré plečky se SATA
3GB/s  to samozřejmě smysl nemá, navíc jak jsem psal - případné  použití
redukce do PCI-E je podmíněno dostupnými linkami a podporou UEFI.