Elektromobily, a vyzera to realne

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Sobota Listopad 11 18:39:55 CET 2017


Srovnáváte naftu a benzín. Nafta vždycky bude mít navrch ve spotřebě,
ale za jakou cenu. Benzínový motor jde udělat ekologický velice
jednoduše, vstřikování, lambda sonda a katalyzátor = na výstupu je
prakticky jen CO2 a H2O, obojí poměrně neškodné látky. Zato z dieslu
toho jde celkem dost, oxidy dusíku, saze (a to jsem určitě na něco
zapomněl) a udělat tomu rozumné emise znamená mít v autě malou
chemickou továrnu.

Prius dosáhne spotřeby dieslu s emisemi benzínu, no co víc si přát?
Navíc při malých rychlostech může jet jenom na elektřinu a nevypouští
tedy vůbec nic, což je v současné době aktuální, v některých městech
budou mít do centra zákaz vjezdu auta se spalovacím motorem.
Elektroauta a hybridy, pokud pojedou na elektřinu budou mít zelenou.

P.K.

Dne 11. listopadu 2017 18:20 Tomas Urbanek <turbyho na me.com> napsal(a):
> Jen k te velikosti, spotrebe a hybridum. Napriklad koncepcne vice nez 15 let stare koncernove motory 2.0 tdi 16v meli realnou kombinovanou spotrebu, v bezmala 2t vazicim audi, pod 5l.
>
> Na takovou realnou spotrebu se treba Prius dostal jedine z kopce. Ale kdyz jde o ekologii, projde zrejme vse :)
>
> T
>
> 11. 11. 2017 v 17:43, Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>:
>
>> Male auto ale neni bezpecne a kdyz uz si nekdo koupi drahe auto, chce navic nejaky komfort, mala auta nebyvaji ani nejak vybavena. Taky mam radsi SUV, kdo se ma do tech prditek soukat (mam i twingo, ale mimo mesto bych s tim nejel)
>> Dne 11.11.2017 v 17:40 Zdeněk napsal(a):
>>> Také si myslím, že vývoj by měl jít cestou malých a efektivních aut. Ať už na benzín nebo jiná "paliva". Současný trend snižování spotřeby a zároveň zvětšování aut jde proti logice. Jaký smysl má koupit si dvoutunový hybrid s reálnou spotřebou 7 litrů (ano papírová spotřeba v testovacím cyklu, který proběhl z větší části na elektřinu z akumulátorů, je třeba 2,5 l)? Malé benzínové auto má spotřebu 5 litrů a z bodu A do bodu B odveze stejný počet lidí.
>>>
>>> Tady je článek o tom, že elektromobily zase tak ekologické nejsou:
>>> http://www.auto.cz/tesla-model-s-produkuje-vice-oxidu-uhliciteho-nez-benzinova-auta-111148
>>>
>>> Zdeněk
>>>
>>>
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Úlehla
>>> Sent: Friday, November 10, 2017 9:01 PM
>>> To: hw-list na list.hw.cz
>>> Subject: Re: Elektromobily, a vyzera to realne
>>>
>>> Samozřejmě, já osobně nejsem obchodník, ale technik - vývojář. Mám znalost, obdiv i respekt k zákonům fyziky a jsem svázaný zákony ekonomiky - a tak mé auto jezdí na benzín i když jsem se i v předchozím zaměstnání věnoval dokonce přímo vývoji elektrických pohonů.
>>>
>>> I mé další auto bude s nejvyšší pravděpodobností jezdit na benzín a když jsem chtěl být ekologický, tak jsem na dojíždění do práce nekoupil ani Teslu, ani Leafa ale velmi malé auto, pod které jsem lehnul a díly za 5kkč mu prodloužil život o další čtyři roky užitečnosti místo sešrotování.
>>>
>>> Ano, MHD je ještě lepší, ale už bych nedokázal na vesnici obsloužit potřeby rodiny.
>>>
>>> Nicméně je potřeba zkoušet nové cesty a někde se začít musí. Problém jsou stále baterie a HE3DA to zřejmě nevyřeší, hi.
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list