Elektromobily, a vyzera to realne

Zdeněk zdej na atlas.cz
Sobota Listopad 11 17:40:26 CET 2017

Také si myslím, že vývoj by měl jít cestou malých a efektivních aut. Ať už na benzín nebo jiná "paliva". Současný trend snižování spotřeby a zároveň zvětšování aut jde proti logice. Jaký smysl má koupit si dvoutunový hybrid s reálnou spotřebou 7 litrů (ano papírová spotřeba v testovacím cyklu, který proběhl z větší části na elektřinu z akumulátorů, je třeba 2,5 l)? Malé benzínové auto má spotřebu 5 litrů a z bodu A do bodu B odveze stejný počet lidí.

Tady je článek o tom, že elektromobily zase tak ekologické nejsou:
http://www.auto.cz/tesla-model-s-produkuje-vice-oxidu-uhliciteho-nez-benzinova-auta-111148

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Úlehla
Sent: Friday, November 10, 2017 9:01 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Elektromobily, a vyzera to realne

Samozřejmě, já osobně nejsem obchodník, ale technik - vývojář. Mám znalost, obdiv i respekt k zákonům fyziky a jsem svázaný zákony ekonomiky - a tak mé auto jezdí na benzín i když jsem se i v předchozím zaměstnání věnoval dokonce přímo vývoji elektrických pohonů.

I mé další auto bude s nejvyšší pravděpodobností jezdit na benzín a když jsem chtěl být ekologický, tak jsem na dojíždění do práce nekoupil ani Teslu, ani Leafa ale velmi malé auto, pod které jsem lehnul a díly za 5kkč mu prodloužil život o další čtyři roky užitečnosti místo sešrotování.

Ano, MHD je ještě lepší, ale už bych nedokázal na vesnici obsloužit potřeby rodiny.

Nicméně je potřeba zkoušet nové cesty a někde se začít musí. Problém jsou stále baterie a HE3DA to zřejmě nevyřeší, hi.