Raspberry GPIO pri startu

Pátek Listopad 10 14:46:41 CET 2017

Ono je divny, ze to defaultne _neni_ tak, aby to bylo bezpecne. Obvykle (tedy co ja
vim) jsou piny po resetu nastavene jako vstupni a "floating/tri-state" a to prave
proto, aby to neovlivnovalo pripadne pripojene veci.

Ted koukam do datasheetu o periferiich 2835 a tam z tabulek 6-28 az 6-30 plyne, ze
pullup/down by po resetu mel byt vsude vypnuty a z tabulky 6-2 a naslednych, ze
default vsech pinu je GPIO input, cili safe by to byt melo, dokud se nezacnou
periferie zapinat. Ovsem jen jestli to dobre chapu.
https://www.raspberrypi.org/app/uploads/2012/02/BCM2835-ARM-Peripherals.pdf

Ale pak tam jeste je jedna vec, a to ze kdyz se uspi do power-down, tak jsou ty
odpory nejak explicitne nastavene (posledni veta v textu pred 6-28, stav pak v
prvnim sloupeci v 6-31). To me ponekud mate.

A posledni na co jsem narazil, mozna to je to co potrebujes?
"As of 15 July 2014, the Raspberry Pi firmware supports custom default pin
configurations through a user-provided Device Tree blob file."
https://www.raspberrypi.org/documentation/configuration/pin-configuration.md
A hadal bych, ze tam bude nastaveni na "obvykle pouzivane periferie" typu seriak,
i2c, 485 apod. kde u nekterych pinu urcite bude defaultni stav nahore.

D.O.