RE: OT Zaokrouhlování

Radek Koutsky radek.koutsky na gmail.com
Středa Listopad 8 06:54:25 CET 2017

Dlužit někomu -9 je rozdíl, než dlužit někomu 9.

Záporné číslo jde opakem

R.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Tuesday, November 7, 2017 10:13 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Zaokrouhlování

Dlužit někomu 9 korun je přece menší dluh, než 10. Aneb mít korunu a nemít korunu, to jsou dvě koruny.

Jinak mi ta celá zaokrouhlovací sranda připadá jako aplikace ditheru pro zvýšení přesnosti nepřesných čísel. To podivné zaokrouhlování je nesmyslné aqplikovat při výsledku výpočtu, naopak při výpočtech v číselných řadách povede ke zpřesnění výsledné hodnoty. Konečné zaokrouhlování výsledku by ale mělo být dle DIN 1333 a ne IEEE. Podle IEEE si zaokrouhlujte procesy ve FPGA, zjednodušujte hromady dat v DSP, ale netahejte to do výsledků.