Re: OT Zaokrouhlování

Úterý Listopad 7 21:20:16 CET 2017

Mě kdysi jedna česká zdravotní pojišťovna buzerovala doporučeným dopisem a výzvou k
návštěvě a podání opravného vyúčtování, protože jsem tam něco špatně spočítal.
Ukázalo se, že jsem jakousi částku zaokrouhlil podle návodu na celé koruny (nebo
stovky, už ani sám nevím) dolů, jenže šlo o záporné číslo, tak mi po zaokrouhlení
vyšlo "ještě zápornější", ale to bylo podle nich špatně: ve skutečnosti chtěli,
abych to zaokrouhlil opačným směrem, protože podle nich "dolů" znamenalo "blíž k
nule" (tak mi to neřekli, to je moje interpretace asi hodinového rozhovoru s
úřednicí, pro kterou jak se ukázalo je -9 menší číslo než -10).

D.O.