Re: OT Zaokrouhlování

Úterý Listopad 7 11:44:51 CET 2017

On 7 Nov 2017 at 11:24, hwnews konference wrote:
> A jak je ten patek dlouhy?
Patek je porad stejne dlouhy, ale ono se to nasbiralo.
Nevim, jestli na zakladce nebo pozdeji, ale dost jiste pred 1990. Jenze my jsme byli
"prvni rocnik nove koncepce", takze na nas zkouseli kdeco, casto se to pak zase
zmenilo.

Nevim, co "plati" ted, nejspis bych rekl, ze neni jednoznacne narizeni. IEEE 754 (a
tu mame uz sakra dlouho) pripousti 5 moznosti: k sude, k nule, od nuly, k +
nekonecnu, k - nekonecnu, default je myslim prave to "k sude". Ale co uci skoly, je
vec jina.

Aha, jakkoli to jiste neni smeroplatne, podle Wikipedie to je takhle jak jsem
napsal:
    Round to nearest, ties to even – rounds to the nearest value; if the number falls
    midway it is rounded to the nearest value with an even (zero) least significant bit;
    this is the default for binary floating-point and the recommended default for
    decimal.
	https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_754#Rounding_rules

D.O.