Zářivková tlumivka nezvládla Fast Abort :-).

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Listopad 4 10:57:12 CET 2017

Zdravím,
   včera jsem šel spát a chtěl jsem zhasnout v chodbě. Zhasnul jsem ovšem
v celém bytě a za hlasitého zvukového efektu.
   Ze zářivkového tělesa vyšlehl cca 30cm plazmový útvar, který odmrštil
plastový kryt tělesa. Krytka kolébkového spínače (velkoplošného), kterým
jsem to vypínal, mne praštila do prstu a spadla na zem. Z vypínače též
vyšlehl, naštěstí menší, plazmový útvar. Vyletěl jistič v daném okruhu,
hlavas, další jistič v okruhu s tímto vůbec nesouvisícím a dokonce
podřazený jistič u mne v pokoji, zapojený až za zásuvkou, který mám pro
ochranu počítačového pracoviště.
  Fotky viz zde: https://photos.app.goo.gl/SbyL6bBOyT6jsy843
  Možno vidět tlumivku, z jejíhož otvoru vyletěl ten primární blesk a
pokovil těleso zářivky (druhé foto). Plast startéru se při tom rovněž
rozpadl, ale nevím proč, možná byl jen zdegradovaný teplem a rozpadl
se kvůli tlakové vlně.
  Balú, až budete v CERNu vyřazovat nějaké ty pěkné odpory, co tam máte,
o jeden se hlásím, zapojím ho do obvodu extrakce energie z tlumivky a
budu zhasínat hezky přes Slow Abort :-).
  Syn během této akce poslouchal sluchátka a říkal, že ještě 5 minut poté
mu zvonilo v uších. Nevěřil, že takovou pecku jsou ta sluchátka vůbec
schopna vyvinout :-).
  No věřili byste tomu ? Malá, 18W tlumivka, a jaký brajgl dokáže udělat
:-).
  Zdraví Pavel