OT: lednice liebheer / blika svetlo ? cena chladiva R600a ?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pátek Listopad 3 10:20:21 CET 2017

On Fri, Nov 03, 2017 at 08:38:43AM +0000, Kubat Tomas wrote:
> problem pokrocil a zacala klesat teplota v mrazaku.
> koukal jsem na cenu kompresoru(NLX13KK) a vypada to na spatne sehnatelne v cene min. 55E "nekde" az kolem 3kkc u nas.
> do ceniku velkoskladu me nepusti :-).
> chladivo R600a je skoro zadarmo, treba ekotez 420g za 180kc.
> pokud je na lednici napsano R600a: 51g , je to opravdu tak malo a doplneni by bylo vlastne jen za praci ?
> dale je mi ale divne, ze  teplota se nastavuje zvlast u lednice a mrazaku "tocitkama" 0 - max a ledky by meli ukazovat realny stav teploty.
> [...]

před pár lety jsem tu řešil tohleto také. Nějaký chlaďař přišel a doplnil,
ale asi za 1/2 roku to uteklo zase. Šlo o mrazák, měl jsem Liebherr dvou
kompresorovou, tak mě to štvalo trochu více (původní cena kolem 30kKč).

Nemá to cenu. Vnitřní výparníky jsou hliníkové a prostě časem popraskají
a utíká to skrz ně. Já sem to vyhodnotil tenkrát tak, že jsem tomu asi
pomohl, že jsem tam při odmrazování fouknul fénem.

Navíc isobutan je hořlavý a na našem maloměstě už od lednice jeden
rodinný domek vyhořel...

Koupil jsem relativně lacinou novou lednici a vnitřní výparníky jsou tam
řešené shodně jako ten vnější panel na zádech, kde to chladivo
kondenzuje (vlnovec z trubičky asi ocel a navařené pletivo drátů
přespříč). Tedy paradoxně asi vydrží více. Je to ale znát, že ta
lednice je o level níže - chladí hůře, nemá elektronickou dig. regulaci,
celkově taková rachitická, ale běží. :)

Ale nechci vás zas moc odrazovat. Chlaďař přišel s malým autogenem. Na
nějakém camfrdlíku na kompresoru ucvakl slis na konci - dopustil dle
tlakoměru - ani ne to původní R600a, ale něco trochu jiného, asi
neekologického ;). Pak trubičku zase zmáčkl a mosazí asi zaletoval
konec, aby to neutíkalo...
--
Zito