NZ2 - RE: baterie HE3DA

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Listopad 1 21:46:32 CET 2017

Zdravím,
 nevím, jak je to teď, ale v 80. letech minulého století mi říkal kolega
pracující v TV, že na Kavčích Horách mají soustrojí synchronní motor -
setrvačník - diesel. Toto se neustále točí díky motoru napájenému ze sítě,
ale diesel má přizvednuté ventily, takže nekomprimuje a samozřejmě
nevstřikuje. V okamžiku výpadku proudu odpadnou deony na vstupu z rozvodné
sítě, ze synchronního motoru se okamžitě stane alternátor, diesel začne
makat místo točení naprázdno a celé se to změní v běžící agregát s tím, že
nastane jen nepatrná fázová chyba generovaného průběhu, což prý bylo tehdy
pro TV provoz nutné.
  Zdraví Pavel