baterie HE3DA

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Středa Listopad 1 12:16:46 CET 2017


Jen poznamenam, ze KERS se setrvacnikem vyvijel pouze jeden tym (ted si
nejsem jist - asi Williams, ale mozna McLaren) a k jeho realnemu nasazeni v
F1 nakonec nedoslo.
Marek

2017-11-01 12:06 GMT+01:00 Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com>:

> Zdravím,
>
> zajímavé čtení, o těch gyrobusech. Ještě si dovolím dát odkaz na
> setrvačníky používané v F1: https://cs.wikipedia.org/wiki/KERS
>
>
> S pozdravem
> ing. Pavel Poucha
> jednatel
> pavel.poucha na papouch.com
> Tel. +420 777 232 485 <+420%20777%20232%20485>
>
> Papouch s.r.o. - vývoj
> Papouch store s.r.o. - obchod
> Papouch production s.r.o. - výroba
>
> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>
> Dne 1. listopadu 2017 10:35 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
>
> Gyrobus pro dvacet cestujících s akčním radiem přibližně dvacet kilometrů
>> potřebuje ocelový setrvačník o hmotnosti 1,5 tuny k uložení přibližně 9,15
>> kWh. Navíc rotující disk setrvačníku vyžaduje mimořádná bezpečnostní
>> opatření. Obvodová rychlost disku s průměrem 1,6 metru je při 3 000
>> otáčkách za minutu přibližně 900 km/hod. Mimo to musí být setrvačník i s
>> poháněcím motorem/generátorem umístěn v plynotěsné schránce. Zde je
>> udržován snížený tlak, aby se omezily ztráty třením. Tato opatření zvyšují
>> hmotnost vozidla o tři tuny oproti srovnatelnému autobusu s dieselovým
>> motorem. Moderní setrvačníky z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny
>> nezvyšují vlastní hmotnost vozidla o tolik. Další nepříjemnou vlastností
>> gyrobusu jsou jeho jízdní vlastnosti. Setrvačník se svislou osou se snaží
>> udržet vozidlo stále ve stejném směru (princip gyroskopu). Při zatáčení
>> nebo náklonu vozidla účinkuje setrvačník proti této změně a na konstrukci
>> vozidla působí nežádoucími bočními silami. Tento jev by bylo možné
>> odstranit dvěma protiběžnými setrvačníky. Také vinou těchto nevýhod se
>> koncepce vozidel se setrvačníkovým pohonem neprosadila.
>> https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
>> aze
>>
>> *From:* Petr Stehlik <petr.stehlik na atlas.cz>
>> *Sent:* Tuesday, October 31, 2017 6:53 PM
>> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>> *Subject:* Re: baterie HE3DA
>>
>>
>> Hmm. Pořekadla? Objevil kolo. Dělá z komára velblouda. Jednooký mezi
>> slepými králem... a na konec http://beaconpower.com/proven-success/
>> K vaší otázce. Domnívám se že v dnešní době, pokud tomu udělá dobré promo
>> a obalí to zaklínadly z oblasti  eko "snížit spotřebu energie i emisí oxidu
>> uhličitého...", tak bude vyznamenán.
>>
>> Vlastně jak moc hmoty a moc rychle musím roztočit, abych z toho mohl
>> čerpat 100W po dobu 2 hodin, zanedbáme li tření?
>>
>> Petr
>>
>> Dne 31.10.2017 v 18:01 AZe napsal(a):
>>
>> Myslíte, že je možné, aby zanedlouho dostal státní nebo jiné vyznamenání
>> někdo, kdo prohlásí, že vynalezl kolo?
>> Mě to připadá, že se svět zbláznil.
>> http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017103101/setrvacnikov
>> a-baterie-z-dilny-ceskeho-vedce-snizuje-spotrebu-paliva-automobilu
>> aze
>>
>> *From:* Jirka Mww <jirka.mww na gmail.com>
>> *Sent:* Tuesday, October 31, 2017 9:42 AM
>> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>> *Subject:* Re: baterie HE3DA
>>
>> Jako součást marketingu to není špatná zpráva
>>
>> Zdravi
>> Jirka Sloupenský  OK1MWW
>>
>> Dne 30. října 2017 9:06 Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com>
>> napsal(a):
>>
>>> Zdravím všechny,
>>>
>>> pro zajímavost: Pan prezident ocenil u příležitosti svátku 28 října i
>>> pana Procházku z HE3DA.
>>>
>>> S pozdravem
>>> ing. Pavel Poucha
>>> jednatel
>>> pavel.poucha na papouch.com
>>> Tel. +420 777 232 485 <+420%20777%20232%20485>
>>>
>>> Papouch s.r.o. - vývoj
>>> Papouch store s.r.o. - obchod
>>> Papouch production s.r.o. - výroba
>>>
>>> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>>
>>> Dne 24. října 2017 0:28 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
>>>
>>>> Malý elektromobil pojede za nějakých 15kWh/100km.
>>>> Tak abyste dostal to samé jako z benálu, musela by být daň někde na
>>>> 5Kč/kWh.
>>>> Takže poměr by byl cca 2x horší než teď - teď je spotřební daň zhruba
>>>> rovna
>>>> ceně paliva, u elektriky by to bylo někde kolem 2x cena energie.
>>>> A samozřejmě to vylučuje všelijaké domácí soláry atd. Resp. solár si
>>>> klidně
>>>> pořiďte, ale spotřební daň a asi i DPH stejně odvedete.
>>>>
>>>> PL
>>>>
>>>> ************************
>>>>
>>>> Dne 24.10.2017 v 0:15 Josef Štengl napsal(a):
>>>>
>>>>> Váš rozbor vidím jako reálný.
>>>>>
>>>>> No problém vidím ekonomický, a to spotřební daň z minerálních olejů, o
>>>>> kterou by stát přišel. Velmi hrubým odhadem.
>>>>> Dle wikiny (nechce se mě to hledat přesně) je spotřební daň pro benzín
>>>>> 12,84, pro naftu 10,95 Kč.
>>>>>
>>>>> To jest pro běžný malý vůz se spotřebou 6l/100km (malé vozy jezdí
>>>>> převážně město/ meziměsto) je spotřební daň
>>>>> 6x 12,84kc / 100 km, to jest 0.77 haléřů na km.
>>>>>
>>>>> Bohužel nemám ani hrubou představu, kolik stojí provoz elektrického
>>>>> vozítka abych to porovnal, tak jsem to nechtěl původně rozepisovat, ale
>>>>> možná se někdo znalý chytí. Kolik je to vlastně % nákladů pro elektrický
>>>>> pohon, a je ještě ekonomicky zajímavý až to stát zdaní? A to včetně
>>>>> životnosti baterií (a argument, že baterie vydrží morální nebo tak nějak
>>>>> životnost vozu neberu - ještě jsem neviděl obden používanou baterii, která
>>>>> by vydržela 15 (věkový průměr stáří vozů v ČR) až 30 let. Nádrže se moc
>>>>> nemění.
>>>>>
>>>>> Samozřejmě zdaní i způsob výběru daně (to jest HW) , ale to bych nyní
>>>>> vynechal.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Přiklad jest, pojedu-li z Plzně do Prahy (no to zrovna není městský
>>>>> provoz), tak nějak 200km, tak spotřební daň dělá 154kč ± 50% dle auta,
>>>>> provozu a tak.
>>>>>
>>>>> No a toho se stát vzdát chtít nebude.
>>>>>
>>>>> Dne 23.10.2017 v 23:27 Pavel Kutina napsal(a):
>>>>>
>>>>>> To je kupodivu jeste jednodussi - na aute zaplombovany elektromer.
>>>>>> Kazde dva roky na STK se udela odecet skutecneho stavu a vypocita se vyse
>>>>>> zaloh na spotrebni dan na pristi dva roky.
>>>>>>
>>>>>> Poruseni plomby - propadnuti majetku (vozidlo bylo pouzito k
>>>>>> trestnemu cinu, minimalne ve stadiu pokusu) plus tresti obvineni, sazba od
>>>>>> dvou let nahoru plus doplatek spotrebni dane. Schodek se bude urcovat
>>>>>> zhruba stejne, jako dnes skoda pro OSU a podobne organizace: Presne se
>>>>>> odhadne rozdil mezi skutecnym a ocekavanym stavem a nasledne se vynasobi
>>>>>> koeficientem, zahrnujicim pocet clenu domacnosti a delku dalnicni site, z
>>>>>> toho se zjisti, jaky teoreticky mozny pocet kilometru auto mohlo ujet a
>>>>>> tedy kolik kWh spotrebovat. Z toho se urci doplatek spotrebni dane plus
>>>>>> penale (dan nebyla zaplacena od zacatku obdobi) plus uroky z penale.
>>>>>>
>>>>>> V cem vidite problem?
>>>>>>
>>>>>> Uz fakt musim jit spat, vidim budoucnost v prilis zarivych barvach :(
>>>>>>
>>>>>> Pavel Kutina
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ----- Original Message ----- From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
>>>>>> To: <hw-list na list.hw.cz>
>>>>>> Sent: Monday, October 23, 2017 10:00 PM
>>>>>> Subject: Re: baterie HE3DA
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Daně, pozapomněl jste na daně! Jak se tyto auta budou danit? Jak jich
>>>>>>> bude více než 5%, tak si to bez daní nedokáži představit.
>>>>>>>
>>>>>>> ...  a celý elektromobil jde ekonomicky do háje (v současném stavu
>>>>>>> techniky, speciálně mám na mysli baterie)
>>>>>>>
>>>>>>> Dne 23.10.2017 v 19:23 Pavel Kutina napsal(a):
>>>>>>>
>>>>>>>> Tak se repkou je to jiste zajimavy technicky problem - v prvni rade
>>>>>>>> bych zacal tim, ze zakazeme slunecnice, olivy a kokosove palmy. V druhe
>>>>>>>> rade zaplatime studii, ve ktere bude repkovy olej zdravi prospesny vice,
>>>>>>>> nez rybi tuk. Nasledne celou tuzemskou produkci repky vyvezeme do
>>>>>>>> zaostalejsich zemi, kde nas pokrokovy model jeste nestihli zavest. Trh se
>>>>>>>> nasledne postara o zdrazeni jak finalnich produktu, tak samotne suroviny a
>>>>>>>> vsem vude lip. Nebo alespon nekterym, ale v prumeru se zivotni uroven
>>>>>>>> zlepsi.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jinak k tem elektromobilum - ono by to mohlo jit jeste dal:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Urad nebude brat ohled nejen na to, ze nemate ci nechcete
>>>>>>>> elektromobil, ale ani na to, ze distributor neni schopen zajistit
>>>>>>>> zkapacitneni domovni, resp. nabijecove pripojky, pripadne prutahy kolem
>>>>>>>> zahajeni stavebniho rizeni, zpusobene stavebnim odborem. Stavebnimu odboru
>>>>>>>> vznikne zakonna povinnost zacit se vasi zadosti zabyvat do jednoho roku od
>>>>>>>> podani.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ze nemate ci nechcete auto ani elektromobil nezajima, proste
>>>>>>>> pripojka bude - je vase blbost, ze jste si kupoval dum ci byt. (Samozrejme
>>>>>>>> statni ci mestske najemni domy budou teto povinnosti zprosteny.) V pripade,
>>>>>>>> ze dolozite, ze prutahy nevznikly vasi vinou, muzete zazadat o prominuti ci
>>>>>>>> odlozeni splaceni vymerene pokuty - na odklad ci prominuti nevznika pravni
>>>>>>>> narok.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Je mozne pozadat nektere vhodne ministerstvo (co ja vim, idealne
>>>>>>>> treba ministersvo kultury, at to ma grady) o dotaci na vytvoreni pripojky,
>>>>>>>> ale samozrejme pripojku musi vybudovat statem k tomu certifikovana firma
>>>>>>>> (dejme tomu "Dezo Lakatos s.r.o."), ktera po dokonceni dila (tedy pokud jej
>>>>>>>> dokonci) vyda zpravu pro prislusny urad, ktery nasledne vyda podklady pro
>>>>>>>> priznani dotace MK. Dotace nikdy nebude udelena v plne vysi, maximalne do
>>>>>>>> 50% nakladu. Samozrejme s tim, ze Dezo Lakatos s.r.o. bude jako
>>>>>>>> certifikovana firma asi o 120% drazsi, nez Dezo Lakatos, ktery vam delal
>>>>>>>> ten vykop minule. A protoze je expert pres kabely a bezpecne rozezna med od
>>>>>>>> hliniku, nic mu nebrani zoiskat certifikat jako dodavatel cele technologie.
>>>>>>>>
>>>>>>>> A dost - dalo by se pokracovat az do celeho zneni zakona, akorat je
>>>>>>>> riziko, ze si to nejakej pitomec precte v archivu na webu a prosadi... Asi
>>>>>>>> jsem se nechal unest, po vikendu porad vidim cerne a rude, tak uz radeji
>>>>>>>> koncim a adminovi se omlouvam...
>>>>>>>>
>>>>>>>> Pavel Kutina
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> ----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
>>>>>>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>>>>>> Sent: Monday, October 23, 2017 7:05 PM
>>>>>>>> Subject: Re: baterie HE3DA
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 23.10.2017, 19:03:14
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Tak, neni mi jasne, jak to pujde dohromady s repkou ?
>>>>>>>>> Ale mozna, bude soucasti rychlonabijecky motorgenerator na
>>>>>>>>> metylester.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> S pozdravem Pavel
>>>>>>>>> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> --
>>>>>>>>> Pavel Kutina napsal:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Tak samozrejme, to jde ruku v ruce:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> - povinne zastavky kazde dve hodiny.. Dodrzovani bude sledovat
>>>>>>>>>> system,
>>>>>>>>>> zalozeny na SW update systemu eCall, prestupce bude hlasen primo
>>>>>>>>>> do
>>>>>>>>>> spravniho rizeni prislusnemu mistne platnemu uradu dopravy. Aby
>>>>>>>>>> si ridic
>>>>>>>>>> zvykl na pevny rytmus, system bude povinnou soucasti kazdeho
>>>>>>>>>> motoroveho
>>>>>>>>>> vozidla bez vyjimky, sankce viz nize.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> - u kazde benzinky alespon pet stojanu s rychlonabijenim, zrizeni
>>>>>>>>>> na naklady
>>>>>>>>>> majitele.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> - u kazdeho domu jeden stojan na kazdy byt, zrizeni na naklady
>>>>>>>>>> majitele.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> - pokud neni dostatecne kapacitne domenzovana domovni pripojka,
>>>>>>>>>> pak majitel
>>>>>>>>>> uhradi naklady na jeji zkapacitneni.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> S platnosti od 06/2017 bude sledovat k tomu vytvoreny spravni
>>>>>>>>>> organ.
>>>>>>>>>> Nedodrzeni vyse popsanych narizeni bude sankcionovano pokutou od
>>>>>>>>>> 50.000 Kc
>>>>>>>>>> za kazdy mesic prodleni. Urad nebude brat ohled na "vymluvy" typu
>>>>>>>>>> "ja ale
>>>>>>>>>> nemam elektromobil" - je nutne zajistit infrastrukturu, protoze
>>>>>>>>>> bez ni
>>>>>>>>>> nedojde k masivnimu rozsireni teto ekologicke technologie.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Co vam na tom neni jasne? ANO, sama pozitiva a socialnií jistoty
>>>>>>>>>> pro
>>>>>>>>>> vsechny.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Pavel Kutina
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
>>>>>>>>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>>>>>>>> Sent: Monday, October 23, 2017 6:39 PM
>>>>>>>>>> Subject: Re: baterie HE3DA
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 23.10.2017, 18:38:29
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Po medialni masazi, obvykle nasleduje legislativni opatreni.
>>>>>>>>>>> :-(
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> S pozdravem Pavel
>>>>>>>>>>> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> --
>>>>>>>>>>> Zdeněk napsal:
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Když vidím dnešní situaci s parkováním ve větších městech, když
>>>>>>>>>>>> jezdíte několik bloků kolem a hledáte volné místo. A teď ještě
>>>>>>>>>>>> hledat volné místo s nabíječkou...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Režim při delších cestách (2 hodiny jízdy a 1 hodina nabíjení)
>>>>>>>>>>>> může
>>>>>>>>>>>> být dobrý z hlediska odpočinku řidiče, který by měl podle
>>>>>>>>>>>> různých
>>>>>>>>>>>> doporučení dělat zastávky po 2 hodinách. Možná nás v tomto
>>>>>>>>>>>> smyslu
>>>>>>>>>>>> čeká v budoucnu mediální masáž, kdy se z nevýhody udělá výhoda.
>>>>>>>>>>>> :-)
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Zdeněk
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>>>>>>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of
>>>>>>>>>>>> iko
>>>>>>>>>>>> Sent: Monday, October 23, 2017 6:14 PM
>>>>>>>>>>>> To: HW-news
>>>>>>>>>>>> Subject: Re: baterie HE3DA
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ak sa vas tam nestretne viac ako je nabijaciek :)
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>>>
>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>> ------------------------------
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> ------------------------------
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20171101/a071c7d0/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list