Re: OT: práce

Středa Listopad 1 08:37:14 CET 2017

K hledání práce: už jsem tu někdy dával odkaz na prace.rovnou.cz,
pomohlo to najít práci i mě.

T.č. jsem překopal svůj životopis, vlastně jsem ho napsal znova. Kdysi
v bývalém zaměstnání po nás nějaký životopis chtěli a dali nám k tomu
takovou šablonu "europass". Po přečtení prace.rovnou.cz jsem ho
zahodil a napsal znova.

Taky jsem si založil osobní stránky, kde jsem se tak trochu
prezentoval. (Chtělo by to trochu doplnit, hlavně o současnou práci,
ale protože teď práci nehledám, tak nemám motivaci.) Každopádně jsem
ten odkaz dal do životopisu a skutečně to k něčemu bylo - můj současný
zaměstnavatel si ty moje stránky našel a prohlížel.

Další věc, na prace.rovnou.cz je i článek na téma "jak se dostat do
firmy, kde nikoho nehledají":
https://prace.rovnou.cz/firma-neshani.html

Opět mě to inspirovalo, vyhlédl jsem si firmu, kde bych chtěl pracovat
a když mě to v bývalé práci přestalo bavit (a to tak, že doslova -
práce mě nudila, přestože všechno ostatní tam bylo perfektní,
kolektiv, peníze, dojíždění, jen ta pracovní náplň...), věděl jsem už,
kam bych chtěl nastoupit a taky jsem tam nastoupil. Sice to bylo na
trochu jinou pozici, než bych si představoval a taky za trochu menší
peníze, ale obor mě zajímal a měl jsem to blízko, takže jsem to
zkusil. A dnes, po roce, jsem na pozici i za peníze, jako jsem měl v
minulé práci, resp. ještě trochu lepší.

No a k tomu, jestli je lepší dělat na živnosťák nebo být zaměstnanec -
každé má svoje. A každá liška chválí svůj ocas.

Buzerace a byrokracie zažívám v práci minimum a vždycky to šlo nějak
odbýt a dělat si to svoje.

Výhoda zaměstnání ve firmě je ta, že dostáváte peníze i když není
práce - shánět zakázky, to je starost firmy. Taky nemusíte řešit
účetnictví nebo daně, opět to někdo udělá za vás. Na druhou stranu,
pokud obojí zvládnete (a prý to není tak složité), je to fajn a
přijdete si na víc peněz.

Pavel Kadečka.