Re: Kolotoč - první letošní Stable Beams

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Květen 25 13:33:08 CEST 2017

Ne, nedošlo. Determinizmus bych do toho raději vůbec nepletl. Bellovy
nerovnosti pak říkají jen to, že není možné vytvořit teorii, která by
byla zároveň lokální a zároveň popisovala to, co se opravdu děje - tedy
realitu. A zřejmě je jednodušší vzdát se realizmu (to je ta Kodaňská
škola) než lokality - i Einstein se bál toho "strašidelného působení na
dálku". Jsou samo sebou lidi, co to nevzdávají, ale ty jejich teorie
jsou většinou dost bizardní a hlavně obtížně experimentálně ověřitelné.
Složitá teorie, která dává naprosto stejné předpovědi jako klasická
kvantová mechanika je v praxi dost naprd. To je doména filozofů, kteří
tomu stejně nerozumějí a když už ano, jsou za pevnou mříží blázince, kde
si každý může plácat co chce.

Mrazík

P.S. Tak se mi taky povedlo zmáčknout blbé tlačítko, tímto se p.
Hudečkovi omlouvám.