OT Brejle (Powerbanka 900Wh)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 25 11:33:51 CEST 2017

Ono taky záleží na typu vady. Podnájemník měl nějakou vrozenou kombinovanou
vadu, která se postupně zlepšuje. Před pár lety jsme šli notně nakalení z
Crossu a on řekl, že se bojí že brýle ztratí (cena asi 10 kKč), jestli bych
mu je nevzal. No jo, ale kam s nimi? Tak jsem si je dal na nos a viděli jsme
oba stejný (censored). Měl totiž 5,5 dioptrie, i když ty brýle na to vůbec
nevypadaly.

Nedávno šel pro nové brýle. Základní kompenzaci mu snížili na skoro 0, snad
0,1 a zůstalo asi 0,3 té složitější vady. Asi týden přes ty brýle moc
neviděl, ale až si zvyknul, vidí dobře. Původně měl celou dobu plánovánu
operaci cca po 20. roku. Ale právě v té době došlo k takto dramatickému
zlepšení.

Není mi ale vůbec jasné, jak funguje to měření, když přes ty nové brýle
viděl ostře až za týden.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Lukesh
Ono je to jinak - pojišťovna hradí jedno vyšetření a brýle za rok. K tomu,
abyste se zbavil brýlí, potřebujete dělat nové brýle každé 2 měsíce a to
ještě jenom platí do určitého věku. Většina lidí kompenzaci vady, která vede
ke zlepšení, nezvládne, proto se dělá měkká kompenzace, kdy nevidíte tak
ostře, ale ani to moc nevadí.

V podstatě pokud vás očařka vykompenzuje jakobyste měl lítat letadlem (to je
ten spodní řádek, na který vás nikdy nezkouší), tak ještě kousek jenom mírně
přešvihnout tu mez "nekonečna" a pak se vám začne reverzní proces, kdy mozek
chce vidět hůř jak byl zvyklý.

Jednou jsem se stal obětí pěkné baby v optice, fakt jsem nevěděl kam s
vočima, hlava málem ve výstřihu až kamsi, šak víte jak před váma vlní a
tancuje když vám mění a šteluje skla v těch šílenejch brejlích, normálně se
mě z ní motala hlava, měl jsem co dělat, abych mezi ty bochníky nespad ze
židle... Mám brejle na dálku i na blízko vyladěné tak, jako nikdy předtím,
MUDr. očařka která je placená podle počtu by se s tím nidky takhle
netrápila. Seděl jsem tam přes 2 hodiny. Asi se nudila, holt venkovská
optika, za celou tu dobu tam přišel jenom jeden si vyzvednout brejle.

A teď si představte, že tohle budete muset absolvovat každý 2 měsíce.