Re: OT: Kolotoč - první letošní Stable Beams

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Květen 24 11:24:54 CEST 2017

Znám dost lidí, kteří kdyby byli na Marsu, bylo by mi o moc líp.
Špičková fyzika je dneska hodně odtržená od reality. Čímž nechci zrovna
říct, že by se neměla dál dělat, lidi prostě zvídaví jsou a proto to
jsou lidi, ale upřímně řečeno soudobé poznatky fyziků jsou v praxi dost
dobře nepoužitelné. Malý příklad. Většina lidí, kteří v této konferenci
účinkuje jsou elektrikáři s různým stupněm vzdělání, takže pojem
"elektrický náboj" je jim znám a jsou schopni s tímto pojmem v praxi
pracovat. Když se ale zeptám na jeho definici z hlediska současné úrovně
poznání, dost pochybuji, že se tu najde někdo, kdo by tuto definici
znal. A že by jí do detailu rozuměl, to nehrozí asi vůbec. Prostě tato
znalost je běžnému elektrotechnikovi platná jako mrtvému zimník.

Mrazík

P.S. Pokud byste tuto definici hledali na Wikipedii, nenajdete jí ani na
anglické verzi, zjevně pro všechny praktické účely stačí ta běžná,
středoškolská, vycházející z Lorenzovy síly.