Chladnutie polievky Re: C xc8 rozkald double na byty

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Květen 18 00:33:51 CEST 2017

On 17.5.2017 22:52, Jaromir Sukuba wrote:
> P.S.: Zmeral som ti ako dlho ta polievka chladne, aha
> https://snag.gy/2RBIWD.jpg Cakal som ze to bude trochu viac
> exponencialne

Zrejme si pouzil hrniec s hrubym dnom a slabo vetras kuchynu :)
"Viac exponencionalne" by to chladlo za podmienky konstantnej teploty
okolia sustavy a homogennej tepelnej kapacity chladnucej hmoty. Ak mas
dno hrnca hrube s vyplnou z nejakeho fajneho piesku, co sa pouzival do
samotovych tehal, tak ma vyssiu tepelnu kapacitu ako voda (pardon,
polievka). To meni priebeh chladnutia celej sustavy.
Tiez ked nie je zaruceny obeh vzduchu okolo hrnca, tak sa vzduch v
blizkom okoli ohreje a zmeni priebeh chladnutia. V pojmovom aparate z
predpovedi pocasia na tento jav pouzivaju termin "pocitova teplota" :-)

miro