[MECH] Jakou frezku?

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Neděle Květen 14 19:02:44 CEST 2017

Dovolil bych si připomenout, že CNC řízení vyžaduje vyšší tuhost
stroje (nebo obecně po mechanické stránce mnohem preciznější stroj)
než ruční řízení. Řídicí systém nemá zpětnou vazbu z chování nástroje
v řezu (až na stroje z průmyslového high-end) a neumí kompenzovat
nectnosti mašiny tak jako člověk. Takže pokud se stroj jakž takž dá
použít s ručním ovládáním, po přestavbě na CNC bude zcela k ničemu :-)

Aleš Procháska