Re: Zlobivé blikadlo

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Květen 10 22:01:55 CEST 2017

No to vysvětluje, proč by to vůbec nemělo fungovat a ten odpor na tom těžko
něco změní. Jenže ono to s ním funguje:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jan Waclawek

https://snag.gy/nL71CV.jpg

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Hudecek
děti na kroužku budou dělat běhací světýlka dle schématu v příloze. Protože
jsem potřeboval ještě otestovat pájení v grilu před tím, než tam strčím
desku na které záleží, připájel jsem tuto desku (hezkou kulatou - vyrobilo
Seed studio).

Po zapnutí ovšem neběhá trvale okolo, ale objede jen asi půl otáčky, při tom
zdá se i zrychluje a pak se oscilátor zastaví. Zkratováním C3, nebo C4 se
zas na chvíli rozběhne. Protože při připojeném osciloskopu normálně běhá,
dal jsem paralelně k C4 odpor 10M a teď už to běhá dokola.

Uznávám, že se nejedná o zrovna standardní použití R-S klopného obvodu, ale
když mi to se 2 LEDkama asi tejden blikalo v kontaktním poli, tak jsem tady
problém nečekal. Jen na výstupu byl před každou hranou kratičkej zákmit.
Proto jsem udělal R5/C5.

Napadá někoho, co nastalo za problém a proč je řešitelný takto?