Revize - co je divneho

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Čtvrtek Květen 4 16:12:35 CEST 2017

Ochrana pomocí SELV/PELV by měla zajistit, že bude zařízení bezpečné i
při poruše (jedné) a jedná se o ochranu malým bezpečným napětím. Pokud
tím běžným zdrojem oba myslíme zdroje a adaptery k NB, MT atd. pak by
výstupní napětí mělo splňovat požadavky na SELV/PELV. Zařízení, která
jsou jimi napájena jsou zařízení třídy ochrany III. Napětí přístupné
dotyku nemůže být nebezpečné. Problém je, že by to mělo být v
dokumentaci deklarováno, ale většinou není. Z pohledu revizního technika
by pak velká část těchto zdrojů musela být považována za nebezpečné.

EH