[OT] USB flash read-only

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Květen 4 05:45:20 CEST 2017

Zdravím,
  tak přesně s tímto problémem se na mne obrátil před časem kamarád. Byla to
tuším Kingston nebo Corsair, ale jist si tím už nejsem. Malinký rozdíl byl
v tom, že na ní zůstal nepoškozený původní obsah, který ale nešel nijak měnit.
  Samozřejmě jsem Linuxář a tak hned první nástroj byl systémový log. A ten
stačil k rozeznání, že ten příznak R/O hlásí přímo zařízení na fyzické vrstvě.
Nejde tedy ovlivnit žádným formátem ani čímkoliv jiným. I prosté
dd if=/dev/zero of=/dev/sdb bs=512 (pro neznalé: přemazání MBR, čili i
partition tabulky, a tím velmi rychlé skoncování se vším, co na ní kdy bylo
a vynucení nového rozdělení a následně zformátování) skončilo na chybě R/O.
  Tehdy jsme k tomu hledali vysvětlení a v jednom fóru jsme našli hypotézu,
že na tom čipu odchází generátor mazacího/programovacího napětí (asi nějaká
nábojová pumpa) a že pokud neběží, logika to rozezná jako neschopnost zápisu
a normálně to nahlásí při identifikaci zařízení. Doporučili reklamovat
u výrobce. Kamarád však konstatoval, že cca před 2ma měsíci tomu prošla záruka
a tedy si koupí novou.
  A pak že kurvítka neexistují :-).
  Zdraví Pavel