[OT] Princip jaderného tryskového motoru

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Květen 2 12:35:32 CEST 2017

On Tue, 2 May 2017, Jaroslav Buchta wrote:

> Zaujal mne tento clanek
> http://technet.idnes.cz/strela-slam-s-jadernym-pohonem-projekt-pluto-fns-/vojenstvi.aspx?c=A170215_100413_vojenstvi_erp
> a dalsi informace co jsem si k tomu dohledal.
>
> Neni mi jasnych par veci
>
> - proc je motor resen jako naporovy? Je principielni problem, aby byl
> klasicky s turbínami? Nebo ma ten naporovy pri vysokych rychlostech vetsi
> ucinnost? Vykon 600MW je ovsem fascinujici...

Vyrobit turbinu ktera bude pracovat pri vysoke radiaci asi neni uplne
jednoduche. Zatimco naporak vlastne nic neni - vstupni kanal, horka zona,
vystupni tryska.

> - jak moc se stane vzduch radioaktivní po průchodu reaktorem, resp. jaké
> prvky a jak se v něm mohou stát radioaktivní? Opravdu by to vyznamne zamorilo
> uzemi pouhym preletem?

Tam jde o to ze reaktor sviti na vsechny strany a kdyz neni stineny
tak asi vetsina toho zareni jde ven.