Rychlost RaspberriPI 1B - tedy pomalost

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Květen 2 10:00:28 CEST 2017

Browsovanie webu - kedysi minoritna uloha pre PC - sa stala absolutnym
zabijakom vykonu a asi najtazsou vecou, ktora sa robi na beznych PC.
Pocitac s intel jednojadrovym procesorom a 1GB pamate je pre
browsovanie skratka nepouzitelny - mam doma niekolko takych. Moze na
tom bezat windows XP alebo nejaky lahka distribucia linuxu, ten
hardware sa s browsovanim webu skratka dusi a "nestiha". Plynule
prehravanie youtube ani nahodou, a to ani v najnizsom bitrate - teda
240p rozliseni. Podotkyam, ze hodne prepchate weby dokazu spolahlivo
pridusit aj pracovny i7 s 8GB pamate. Web sa meni, je v nom vela
reklamy, javy, flashu, html 5 to dotiahlo pod jednu strechu, skratka
sa rata s tym ze "predsa kazdy ma vykonny pocitac a aktualny browser".
No a rpi to nestiha tiez. Dokonca aj rpi3 so stvorjadrovym procesorom
nie je nic pre plynule moderny web, nech to uz znamena cokolvek.