Rychlost RaspberriPI 1B - tedy pomalost

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Květen 1 22:47:33 CEST 2017

Zdravim

zprovoznil jsem svoje RaspberryPI verze 1B, rikal jsem si ze by to mohlo
delat webovy prohlizec na TV. Pouzil jsem NOOBS - super vec, rozbali se
to na SD kartu do fat32 , po bootu to zkrati tu partisnu na potrebnou
velikost, udela druhou partisnu s konfiguraci a dalsi extended partisnu.

Pak to nabidne instalaci ruznych predpripravenych systemu - vybral jsem
Raspbian a LibreELEC - ty to pak stahne ze site a nacpe do logickych
partisen v te extended - kazdy system ma vlastni a NOOBS funguje jako
loader takze pri startu si muzete vybrat co se nabootuje.

Potud super ale po bootu Raspbianu mne cekalo zklamani. System jako takovy
vcelku OK, ale pro prohlizeni webu je to naproste zoufalstvi. Ma default
chrome prohlizec ale zkusil jsem tam pridat firefox a je to stejne.
Kdyz tam otevru google tak to trva 30 vterin nez se stranka dokonci do
stavu kdy je mozne neco zadat, pak zacnu psat text, po prvnim slove
to zacne neco resit s googlem takze dalsi text je mozne dozadat za dalsich
30 vterin. Proste naprd. Bezne zpravodajske weby (blesk,idnes,novinky)
jsou zcela nepouzitelne - nabeh stranky trva minuty, posunuti stranky
dal znamena zase cekani nekolik desitek vterin. Procesor trvale na 100% .

Zkusil jsem i nejakou svoji stranku - par kilobajtu html soubor a asi
10 obrazku velikosti 200kB - sestaveni trva prohlizeci 10 sec.
Prehravani videa v prohlizeci funguje tak ze to 3 vteriny hraje a pak
cca 10 vterin zatuhne (prestoze sloupecek nakesovani ukazuje ze data ma).

Otestoval jsem i rychlost site pomoci lftp - stahl jsem image CD
rychlosti 7MB/s , takze sit to urcite neomezuje.

Chci se zeptat jestli je to normalni nebo mam nekde nejakou chybu ?

Kdyz Raspberry vyslo tak to vsichni chvalili jak to zvlada prehravat
videa a kdesi cosi. Ale to moje je na graficke veci uplne naprd..

Pokud je to u tehle verze Raspberry normalni, co by jste doporucili
za jednodesku s jednoduchym napajenim na ktere dosahnu zadaneho stavu-
aby tam slusne bezel webovy prohlizec (linuxova distribuce) a aby tam
bezelo KODI (LibreELEC) - idealne aby na tom fungoval ten NOOBS.

S pozdravem