Kompresor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 31 18:23:23 CEST 2017

Ledničkáč je na doma super, akusticky určitě nejmíň invazivní řešení
(kromě instalace kompresoru ven do garáže, tak to teď mám s velkým
kompresorem udělané já).

PETka vyhoví. Běžná silnostěnná 2-litrová (třeba Pepsi, já používám
FreewayColu z Lidlu) vydrží kolem 10 barů.

Použití mikrospínače a deformace lahve je pěkný nápad. Já jsem to
dělal přízemně elektroopticky - na ručičku manometru přilepená
clonka a optozávora ze staré tiskárny.

PETku není třeba dávat ven. Pokud rupne, nic se neděje. Nedělá
to střepiny, jen se to rozšklebí, prakticky vždy ve dně (aspoň ty
Freeway). Pokud by nebyla připevněná, tak by maximálně reaktivně
mohla odlítnout.
Hrozí ale "indukované ztráty", hlavně na sebevědomí. Je to poměrně
spektakulární zvukový efekt, který případně může mít za následek
zabarvené kaliko.

Profesionálnější řešení by byl starý hasičák, stačí jakýkoli, nemusí
být tlustostěnný sněhový.

Není špatné použít i vodařský přetlakový ventil, dělají se i na 8bar,
a přece jen ten ledničkáč udělá docela dost. Stojí to nějaké desetikoruny.

Já jsem dal velký kompresor do garáže a udělal mu "psí boudu",
zevnitř potaženou několika vrstvama starého koberce. Mám
50l zásobník, připojil jsem k němu ještě 2 staré nádrže na LPG
z aut (musí se po několika letech měnit, takže jsou celkem snadno
k sehnání). Nějakou dobu jsem provozoval i starý elektrický 80l
bojler. Po domě pak rozvody plastikovou hadicí na vodu (konkrétně
Tubitech Crystal od firmy Gumex, je to za pár kaček a do 20 bar).
Mnohem líp se s tím dělá, než např. s plastovými vodovodními
trubkami, které se na to často používají. Takhle jsem přidal hadici
do lišty společně s rozvody Ethernetu a domácí automatizace.

PL